Reklama sklepu internetowego- jak się za nią zabrać?
Sklep internetowy jest doskonałym sposobem na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Takich sklepów w ostatnich czasach otwarto bardzo wiele, za pewne ze względu na fakt, że coraz więcej i coraz częściej robimy zakupy przez internet. Zazwyczaj bowiem zaopatrzenie takich sklepów jest bardzo dobre. Warto jednak mieć na uwadze, że nie jest to aż tak proste- sklep musi posiadać własną stronę internetową, musi mieć miejsce na składowanie towarów i musi nawiązać współpracę z firmami kurierskimi. Dodatkowo, aby ktokolwiek o nim wiedział i chciał robić w nim zakupy- musi być odpowiednio rozreklamowany. Jak reklamować sklep odzieżowy w internecie, aby rzeczywiście ludzie chcieli robić u nas zakupy? Na jaką kampanię postawić, aby przyniosła nam zyski?
Różne kampanie w sieci
Możliwości działania jest wiele. Pierwszą z nich jest reklama w Google Ads, gdzie możemy stworzyć specjalną kampanię produktową. Narzędzia dostarczane przez Google pozwalają na tworzenie bardzo dużych kampanii i reklamy setek produktów. To także możliwość tworzenia kampanii remarketingowych, a także kampanii w serwisie You Tube. Co ważne, większość z dostępnych kampanii może być rozliczana za efekt, a więc na konkretne kliknięcia użytkowników w reklamę. Osoba prowadząca taką kampanię ma wgląd do szczegółowych statystyk związanych z prowadzoną kampanię reklamową, co umożliwia szacowanie zwrotu z inwestycji oraz innych parametrów, które mówią o efektywności kampanii. Zawsze działa się na wcześniej zdefiniowanym budżecie, którego nie można przekroczyć.
Alternatywę stanowi pozycjonowanie strony sklepu, które jednak wymaga czasu- aby uzyskać sensowne pozycje w top 10 trzeba poczekać kilka miesięcy. Na początku wykonywania pozycjonowania konieczne jest zdefiniowanie słów kluczowych, na które chcielibyśmy aby nasz sklep się wyświetlał. Pamiętajmy o tym, że powinny to być frazy o charakterze sprzedażowym, które są często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Bardzo często reklamy w Google Ads są zestawiane z kampaniami pozycjonowania strony.
Czy skupić się na kategoriach produktów czy na produktach?
To ważne pytanie, gdyż sklep internetowy z odzieżą można reklamować właśnie poprzez bardzo ogóle słowa kluczowe, jak nazwy kategorii, ale można to robić także poprzez konkretne produkty. Istnieje także spora różnica w cenie za frazę „buty” oraz „buty konkretnego producenta w określonym wariancie kolorystycznym”, zarówno pod względem trudności promowania sklepu na daną frazę, jak i jej poszukiwalności wśród użytkowników. Bardzo wiele zależy więc od tego, jaką strategię działania przyjmiemy na starcie kampanii.
A co z mediami społecznościowymi?
Również nie powinniśmy ich pomijać, gdyż interakcja z użytkownikami jest bardzo ważna. Poprzez sieci społecznościowe również można zwiększyć sprzedaż. Obowiązkowa jest więc strona na Facebooku czy też Instagramie i publikowanie coraz to nowych treści, informowanie o nowościach czy obowiązujących trendach. Tutaj również można tworzyć kampanie sponsorowane o sporym zasięgu.